اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

 جرد لتو برای مارول خون‌آشام می‌شود

 

در اولین تریلر «موربیوس» (Morbius) مارول، «جرد لتو» پرسنونای «جوکر» را کنار گذاشته و یک شخصیت شرور خون‌آشام تبدیل می‌شود.

این فیلم از کتاب‌های مصوری نوشته‌ی «روی توماس» و «گیل کین» در سال ۱۹۷۱ افتباس شده و پیشینه‌ی شخصیت «مایکل موربیوس» با بازی لتو را روایت می‌کند. موربیوس یک بیوشیمی‌دان است که سعی می‌کند درمان یک بیماری نادر خونی را کشف کند، اما تصادفاً به ویروسی مبتلا می‌شود که او را به خون‌آشام تبدیل کرده و قدرت‌های فراطبیعی خفاش‌-گونه مانند پژواک‌یابی و میلی به آشامیدن خون به او می‌دهد. نویسندگی فیلمنامه به «مت سازاما» و «بورک شارپلس» نویسندگان سریال «گمشده در فضا» (Lost In Space) سپرده شده است.

شخصیت موربیوس اولین بار در سال ۱۹۷۱ در کامیک «مرد-عنکبوتی شگفت‌انگیز» ظاهر شد و سرانجام در شال ۱۹۹۲ به سری کتاب مصور «موربیوس، خون‌آشام زنده» بازگردانده شد. تا سال ۱۹۹۵ سی و دو جلد از این کتاب‌ها منتشر شد.

«آدریا آریونا» در مقابل لتو در نقش نامزد او «مارتین بانکرافت» ظاهر می‌شود. «جرد هریس»، «مت اسمیت»، و «تایریس گیبسون» دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود. اسمیت نقش «لوکسیاس کرون» را بازی می‌کند، مردی که به بیماری مشابه موربیوس مبتلاست. انتظار می‌رود که هریس نقش استاد موربیوس را ایفا کرده باشد. گیبسون هم نقش یک مأمور سیا به نام «سایمون استرود» را بازی کرده است.

کارگردانی «موربیوس» نیز به «دنیل اسپینوزا» سپرده شده که کارگردانی «پناه‌گاه» (Safe House) را در کارنامه دارد. «آوی آراد»‌ تهیه‌کننده‌ی فیلم‌های مارول پیش‌تر در مصاحبه‌ای گفته بود که «موربیوس» می‌تواند آغاز یک دنیای عظیم باشد: «کاری که ما با این شخصیت کرده‌ایم را دوست خواهید داشت. شخصیت‌های بسیار بیشتری در راهند. خواهید دید. این تازه آغاز راه است.»

آراد در مصاحبه‌ی دیگری با «کلایدر» می‌گوید: «اینکه بازیگری مانند لتو و تام [هاردی] تمایل دارند شخصیت‌های خودشان را داشته باشند برای ما اتفاق فوق‌العاده‌ای است. به خدمت گرفتن هر دوی آن‌ها در هر فیلمی دشوار است. در واقع ناممکن است. اما با آن‌ها وارد مذاکره شدیم و… بازیگران خوب تمایل دارند متفاوت از آنچه در گذشته بوده‌اند باشند.»

در پایان تریلر «موربیوس»، شخصیت «آدرین توماس» یا «والچر» با بازی «مایکل کیتون» حضور غافلگیر‌کننده‌ای داشت. او خطاب به دکتر «مایکل موربیوس» می‌گوید: «از اینکه آدم خوبی باشی خسته شده‌ای، هان؟ چه شده دکتر؟»

سونی در مقطعی فیلم «شش خبیث» (The Sinister Six) را توسعه داد. در کتاب‌های کامیک هر دو شخصیت «والچر» و «موربیوس خون‌آشام زنده» عضوی از گروه «شش خبیث» بوده‌اند. شخصیت‌های «عقرب» و «میستریو» که در فیلم‌های «مرد-عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Homecoming) و «مرد-عنکبوتی: دور از خانه» (Far From Home) ظاهر شدند اعضای دیگر این گروهند.

به دنبال امضای قرارداد جدید میان سونی و مارول و دیزنی برای بازگشت شخصیت «مرد-عنکبوتی» به «دنیای سینمایی مارول»، به صورت غیررسمی گزارش شد که سونی توسعه‌ی «شش خبیث» که به «دنیای سینمایی مارول» پیوند می‌خورد را آغاز کرده است. شخصیت «موربیوس» در کتاب‌های کامیک هم دوست و هم دشمن «مرد-عنکبوتی» است، بنابراین ارتباط او با «پیتر پارکر» به هر شکل دور از ذهن نخواهد بود. شایعه‌ی حضور «تام هالند» در فیلم شنیده می‌شود.

در نمایی از تریلر، «جرد لتو» از کنار یک گرافیتی «مرد-عنکبوتی» عبور می‌کند که روی آن کلمه‌ی «قاتل» (Murderer) با رنگ سفید دیده می‌شود. این تصویر به پایان «مرد-عنکبوتی: دور از خانه» ارجاع می‌دهد که «پیتر پارکر» به عنوان قاتل «میستریو» معرفی می‌شود. اما نکته‌ی عجیب این است که لباس «مرد-عنکبوتی» در این تصویر از «مرد-عنکبوتی» دهه‌ی ۲۰۰۰ با بازی «توبی مگوایر» و بازی ویدیویی سونی برای پلی‌استیشن ۴ گرفته شده. این احتمال وجود دارد که مارول اجازه‌ی استفاده از لباس شخصیت را به سونی نداده، به همین علت به سراغ طرح لباس بازی «مرد-عنکبوتی» در پلی‌استیشن ۴ رفته است.

سونی «موربیوس» را ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد ماه ۱۳۹۹) در آمریکا اکران می‌کند و «ونوم ۲» را در تاریخ ۲ اکتبر (۱۱ مهر ماه ۱۳۹۹). دیگر فیلم‌هایی در حال توسعه که داستان‌شان در «دنیای شخصیت‌های مارول» سونی روی می‌دهد شامل «نایت‌واچ» (Nightwatch)، «کریون شکارچی» (Kraven the Hunter)، «گربه‌ی سیاه» (Black Cat)، «سمور نقره‌ای» (Silver Sable)، «شش خبیث» (The Sinister Six) و «مادام وب» (Madame Web) می‌شود.

منبع وبسایت مسترمووی  میباشد.
اخبار سینما

ارسال نظرات