اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

ساختار گوگل در آینده

  • 3010
  • 0
  • چهارشنبه 17 دی 1393

ساختار گوگل در آینده

 

گوگل به تازگی پروژه های جدید و جالبی را آغاز کرده که اگرچه ممکن است در حال حاضر زیاد تاثیری در روند پیشرفت این شرکت نداشته باشند، اما بسیار علمی هستند. این پروژه ها شیوه تفکر مدیران گوگل و دورنمای آنان به آینده را بخوبی مشخص میکند. به بررسی چند ایده در باره احتمالات آینده این پروژه ها میپردازیم.

 

جستجو: یکی از پروژه های گوگل که با دورنمایی واضح نسبت به آینده طراحی و معماری شده، پروژه Google Now است. این پروژه که مدتهاست کار رسمی خود را آغاز کرده قرار است نهایتا یک سرویس جستجوی بلادرنگ با رابط صوتی را به کاربر ارائه دهد. مدیر این پروژه در یکی کنفرانس های مطبوعاتی خود شیوه کار این پروژه را در آینده به رابط کاربری فضا پیمای موجود در فیلم Startrek تشبیه کرد و گفت که در آینده شما با بیان یک سوال به زبان خود، تنها جواب را از گوگل دریافت خواهید کرد و در واقع پاسخ دریافت شده ترکیب و ادغام شده ی نتایجی است که صحت اطلاعات آنها از پیش تایید شده اند. همچنین گوگل قصد دارد به تدریج شیوه جستجو و اهمیت دهی به وبسایت ها را از شیوه "کلمات کلیدی" به شیوه "اهمیت دهی بر اساس صحت و اعتبار" تغییر دهد. با این تغییر آیین  به تدریج شاهد تغییر الگو گذاری در برنامه نویسی و SEO خواهیم بود. 

 

دسترسی: گوگل و خدمات آن از جمله سرویس هایی هستند که بر روی تمامی پلت فرم های همراه، تبلت و همچنین کامپیوتر ها به راحتی در دسترس اند. خدماتی که از سوی گوگل ارائه شده اند همواره بسیار قابل اعتماد ظاهر شده اند و در هر شرایطی قابل دسترسی بوده اند. از جمله آنها سیستم جیمیل را میتوان نام برد که نه تنها یک سرویس ایمیل قابل اعتماد است بلکه گوگل در ساختار آن ویژگی های جدید و منحصر به فردی چون ایمیل های زنجیری (Conversations) را رونمایی کرد که بعدها توسط بقیه سرویس دهندگان نیز به کار گرفته شد.

 

خدمات پوشیدنی و بلادرنگ: گوگل اگرچه اندروید را پس از رونمایی iOS و برای رقابت با آن ارائه کرد اما از توسعه آن هیچ کم نگذاشته. در پروژه Android Wear هم شاهد یک حرکت پر شتاب به سوی انتقال گجت ها به سراسر زندگی روزمره خود هستیم. گوگل با پروژه های جدید خود سعی دارد افراد را از وجود کامپیوتر ها در محیط کار خود بی نیاز نماید و آنها را ترغیب به استفاده از ابزار های اندرویدی در تمامی فعالیت های خود و بصورت یکپارچه دارد.

 

علاوه بر پروژه های مذکور گوگل پروژه های دیگری از جمله Xprise برای سفر به ماه و تانگو برای ایجاد حقیقت مجازی بصورت مستقیم از شرایط محیط زندگی را در زمره فعالیت های اخیر خود دارد و مشاهده میکنیم که گوگل در مجموع در آینده نزدیک سعی به احاطه کردن کلیه جنبه های زندگی تکنولوژیکی مردم دارد

منبع وبسایت مسترمووی  میباشد.

ارسال نظرات