اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

برندینگ یا بردن سازی

  • 3800
  • 0
  • یکشنبه 16 آذر 1393

برندینگ یا بردن سازی

 

برندینگ یا برند سازی

اگر بخواهیم دلایل پیشرفت یک شرکت و یا یک کارخانه را ارزیابی کنیم ، میتوانیم به وضعیت برند آن شرکت دقت کنیم که آیا محصولات این کارخانه یک برند شناخته شده است یا خیر ؟ بازخورد ها در رابطه با برندش چگونه بوده است ؟ در این نوشته دوستان خوب ما در وب برندینگ توضیحاتی در مورد برند سازی میدهند.

تاریخچه برندینگ

اغلب مردم و حتی شرکت های تجاری فکر می کنند که پدیده برندینگ ، یک پدیده جدید و مدرن است ، در اواخر سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ عنوان برندینگ نه تنها برای کمپانی ها و محصولات آنها به گسترش یافت بلکه این پدیده به شهرداری ها ، دانشگاه ها ، سازمان های غیرانتقاعی و حتی افراد نیز کشیده شد ، و در آن زمان برندینگ آغاز پیشرفت خود را شروع کرد ولی پدیده برندینگ به بسیار قبل تر بر می گردد. برندینگ به قرن ها پیش بر می گردد ، به عنوان مثال در سال ۱۳۰۰ قبل از میلاد ، علامت های شرکتی بر روی سفال های چینی ، یونانی و هندی نیز موجود بوده است ، تازه حتی باستان شناسان بر اساس تحقیقات و پژوهشی که انجام داده اند ، نشان داده است که تبلیغات و عنوان نام تجاری در بابل به بیش از ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد بر میگردد، اما واقعا پدیده برندینگ در چه زمانی به وجود امد ؟؟؟ حدودا ۵۰۰۰ سال پیش !!! اما آنچه که هم اکنون مهم است ، هر چیزی نیاز به یک نام و یا یک نام تجاری دارد ، با این نام می توان از صداقت ، ارائه خدمات درست ، ارائه تضمین کیفیت و دیگر موارد اطمینان حاصل کرد ، در ضمن برندینگ یک چشم انداز و کاری مدرن به نظر می رسد.

اصول برندینگ

برندینگ ، بخشی از بازاریابی است ، اصطلاحا یک استراتژی یا یک تکنیک نام دارد که عنوان یک تجارت را مشخص می کند ، ولی در اصل بیشتر از یک عنوان تجاری است ، برندینگ در اصل محبوبیت یک نام تجاری است ، گوگل بهترین مثال برای برندینگ است ، امروزه افراد بسیار زیادی در دنیا هستند که این نام را می شناسند ، و این یعنی برندینگ… برای هر شرکت حقوقی و یا هر نوع شرکتی دیگر که خدماتی را ارائه می دهد ،عنوان تجاری بسیار مهم است ، برای کسب محبوبیت این عنوان باید عناصری را رعایت نماید:

ارائه ی پیغام متمرکز و متحد الشکل برای شرکت تجاری خود در امر جذب مشتریان جدید 

استخدام فارغ التحصیلات با استعداد برای ساخت شهرتی بهتر 

جذب مخاطبان وفادار به شرکت و ارائه دخامت خوب به آنها 

رعایت این موارد می تواند شما را در برند سازی تجارت خود کمک بسزایی کند 

انتخاب مناسب یک نام تجاری باید تلفیقی از علم و هنر ، ارتباط مستقیم با نوع ارائه خدمات کمپانی شما باشد ، ایجاد برندی که سریع در حافظه مخاطبان ذخیره شود ، یکی از مهترین راه های برندینگ (برند سازی) می باشد ، و در صورت اراده خدماتی خوب علاوه بر این که ارزش برند شما افزایش پیدا می کند ، کاربران و مشتریان کمپانی شما افزایش پیدا خواهد کرد. 

یک برند برای کمپانی بسیار مهم است زیرا مشتریان با کار شما آشنا می شوند ، پس از آشنایی با برند شما ، هر گاه مخاطبی لوگوی شما را مشاهده کند ، یاد کمپانی شما خواهد افتاد ، به همین دلیل برندینگ اهمیت بسیار بیشتری از یک لوگو یا یک شعار دارد.

اصول و مبانی برندینگ

دبرندینگ (برند سازی) یکی از مهمترین جنبه های هر نوع تجارتی از بزرگ یا کوچک ، خرده فروشی ، و یا B2B می باشد. استراتژی های موثر برندینگ ، رقابت شما را در بین رقبای خود افزایش می دهد ، در این مقاله شما را با مبانی برندینگ آشنا خواهیم ساخت. عنوان تجاری شما (برند) نشان دهنده این است که ، مشتریان چه انتظاراتی از نوع خدمات و محصولات شما دارند ، همچنین یک برند شما را از رقبای خود متمایز می کند . 

آیا محصولات تجاری خود را با کیفیت و هزینه کم ارائه می دهید؟ 

آیا با مشتریان خود تعامل دارید؟ 

یا هدف شما ، ایجاد رضایت کاربران می باشد؟ 

همه ی این آیا ها ، در برندینگ به شدت تاثیر گذار هستند ، تنها ویژگی در برندینگ دقیقا همین مسئله می باشد ، که کاری کنید مخاطبان همواره شما را به یاد داشته باشند. 

در این مقاله مبانی اولیه برندینگ بیان شده است: 

یک لوگوی منحصر به فرد برای شرکت خود طراحی کنید و از آن در تبلیغات ، محتوا و دیگر موارد استفاده کنید پیام برند خود را بنوسید ، پیام یا هدفی که برند شما آن را دنبال می کند ، به همگان اعلام کنید ، در ضمن تمام کارمندان شرکت شما باید ویژگی های برند شما را بدانند برند خود را یکپارچه کنید ، سعی کنید از عنوان برند خود در همه جا استفاده نمائید ، ایمیل ، امضا، در پاسخ به تلفن مشتریان و … 

یک کلیپ صوتی ایجاد کنید که بیان کننده عنوان تجاری شما باشد و از آن در تمام محتوای بصری خود استفاده نمائید یک شعار برای خود ایجاد نمائید ، این شعار باید علاوه بر این که بسیار مختصر باشد ، هدف تجاری شما را نیز بیان نماید، یکی از بهترین شعارهایی که شاید تا به حال دیده باشید ، شعار Jquery باشد: Write Less do More

منبع وبسایت مسترمووی  میباشد.

ارسال نظرات