اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج

بازاریابی محتوا

  • 3240
  • 0
  • یکشنبه 16 آذر 1393

بازاریابی محتوا

 

 (Content Marketing)

بازاریابی محتوا (Content Marketing) مفهوم مدرنی از یک مفهوم سنتی می باشد. بدین معنا که مشتریان را با آموزش ها و اطلاعاتی که ارائه می کنید، احاطه نمایید تا برای خرید از شما احساس انگیزه پیدا کنند. در بازاریابی مدرن برای انجام این کار ابزار متعددی در دست داریم که برخی از آنها عبارتند از: سایت ها، رسانه های اجتماعی از قبیل فیسبوک، VCD، ایمیل، روزنامه های اینترنتی و غیره. این ابزارهای ساده و ارزان به مدیران بازاریابی در شرکت ها این امکان می دهد تا خود به انتشار دهنده اطلاعات مبدل گردند. استفاده از این روش ها بسیار مقرون به صرفه‌تر و توسعه یافته‌تر از کانال های ارتباطی قدیمی از قبیل نامه نگاری مستقیم، روابط عمومی و سایر تبلیغات هستند. بازاریابی محتوا نمی تواند ارتباط علت و معلولی مستقیمی بیابد. بدین معنا که داشتن یک سایت معمولا منتج به فروش مستقیم نخواهد گردید. دیگر آنکه اندازه گیری فعالیت ها کار دشواری می باشد؛ بازاریابی محتوا چیزی شبیه روابط عمومی عمل می نماید. در نظر داشته باشید که هر برنامه بازاریابی و تبلیغات باید از تعدادی از کانال های ارتباطی برای دستیابی به مشتریان استفاده کنند و از این رو پیام هایش از منابع چندگانه تامین می گردند. در نظر داشته باشید که بازاریابی محتوا یکی از ابزارهای متنوعی می باشد که به کمک آن مدیران یک برند و یک شرکت می توانند پیام هایشان را به مصرف کنندگان خود انتقال نمایند و آنها را برای خرید متقاعد کنند. در بازاریابی محتوا شما بایستی در فعالیت ها و برنامه ها برای بازاریابی محتوا در مورد اینکه مشتری های شما چه افرادی هستند و به چه چیزهایی نیاز دارند، آگاه باشید و هدف روشنی از فعالیت های خود داشته باشید. در پایین به هفت نکته که توسط مشاورین سئو دات آی ان برای انجام بازاریابی محتوا شناسایی شده است، می پردازیم.

 

 

شروع بازاریابی با محتوا

برنامه بازاریابی محتوا را از وب سایت خود آغاز نمایید. وب سایت شرکت جایی است که اغلب مشتریان جست و جوی اطلاعات را از آن نقطه شروع می نمایند. لذا از اینکه محتوای وب سایت شما کامل و مفید است، اطمینان حاصل کنید. سوالات مشتری ها را به دقت گوش کنید و اطمینان داشته باشید که می توانند به سهولت به موارد موجود در سایت شرکت دسترسی داشته باشند. سوالات و شکایات مشتریان و مصرف کنندگان روشی عالی به منظور شناسایی اطلاعات مورد نیاز مشتریان محسوب می گردد.

 

اطلاعاتی را تولید کنید که پوشش عمومی داشته باشد.

تولید محتوای اصلی زمانبر و پرهزینه خواهد بود. لذا باید بانکی از محتوا داشته باشید که آماده کشف باشد. کتابخانه مقالات آموزشی و پژوهشی موجود را جست وجو کنید. به هنگام تدوین محتوا، در نظر داشته باشید که مسائل مشتریان باید رفع گردد، آنچه که ممکن است آنها را از خرید منحرف کند، حذف نمایید.

 

تدوین سوالات و پاسخ ها (FAQ) برای ایده سازی محتوا

بازاریابی محتوا ربطی به فروش محصول یا خدمتی ندارد. باید بینش و اطلاعاتی را که مشتری ها نیاز دارند، ارائه نمایید. به عنوان مثال اگر فعالیت شما در زمینه فروش تزئینات خانگی است، ویدئوهایی تدوین نمایید که به کمک آن ها به مشتری ها نشان دهید چگونه از این وسایل استفاده بهتری ببرند. بدین شکل می‌توانید منبعی از اعتماد و اطمینان را که به هیچ روش دیگری نمی توان به دست آورد را ایجاد نمایید.

 

برای بازاریابی محتوا اول یک وب سایت و سپس یک وبلاگ ایجاد کنید.

زمانی وقتی که وب سایت شرکت شما دارای محتوای مفید باشد، تدوین یک وبلاگ را شروع کنید. برای بازاریابی محتوا، وبلاگ شما باید از بهینه سازی در موتورهای جستجوگر(SEO) بهره ببرد و این وبلاگ روی وب سایت شما میزبانی گردد. وب سایت شرکت شما باید با محتوای جدید به روز شود تا مشتریان مکرراً به آن سر بزنند. در نظر داشته باشید که انتشار پست های جدید وبلاگ را روی توئیتر، گوگل پلاس و دیگر رسانه های اجتماعی که با کسب و کار شما مرتبط هستند، منتشر نمایید.

استفاده از ویدئو

ویدئوها علاوه بر تبلیغ مقالات آموزشی، روشی عالی برای ارائه محتوای شما در بازار هستند. شما بسته به کارتان می توانید به مشتریان در مورد نوع محصول یا خدمات آموزش ارائه کنید و به آنها نشان دهید چگونه از محصولات بهره برداری کنند. این ها می توانند در سایت یا روی یوتیوب، فیسبوک، و راه های ارتباطی دیگر پست گردند. به یاد داشته باشید که ویدئوها را در راستای بازاریابی محتوا کوتاه و جذاب بسازید.

 

تهیه و تدوین محتوا برای یک خبرنامه الکترونیک

از مشتریان و مخاطبین خود بخواهید تا برای یک خبرنامه الکترونیک ثبت نام کنند. محتوای خبرنامه می تواند بخش های مهم از محتوای جذاب باشد. خبرنامه الکترونیک را ساده، با گرافیک سبک و بهینه برای مشاهده روی موبایل یا کامپیوتر تنظیم نمایید. در نظر داشته باشید که اطلاعاتی را به مشتریان بدهید که بتوانند برای حل مشکلات خود در زندگی و کارشان مورد استفاده قرار دهند.

 

به اصول گرامری و تلفظی دقت کنید

به اصول گرامری، تلفظ و دیگر قواعد دستور زبان متعهد باشید. محتوای شما باید از نظر ادبی صحیح و دارای ساختار و ویرایش مناسبی باشد. بد نوشتن، تایپ اشتباه و گرامر ضعیف، مخاطبان را از خواندن ادامه مطلب منصرف می نماید. سعی می‌کنیم در آینده به بحث بازاریابی محتوا یا Content Marketing بیشتر توجه کنیم. چون به این بحث کمتر در ایران اشاره شده است.

 

بهینه سازی نرخ تبدیل

آیا تاکنون فراتر از بهینه سازی برای موتور های جستجو و در مسیر بهینه سازی نرخ تبدیل حرکت کرده اید؟در رابطه با این موضوع چیزی نشنیده اید؟این پست در این زمینه سخن خواهد گفت.

 

بازدیدها و خروجی ها

اول، نگاهی به صفحات با آمار عدم بازدید / نرخ خروج بالا بیندازید. این آسان ترین راه است٬ صفحاتی که آمار بازدید بالایی ندارند باید بهینه سازی شوند؟خوب، شاید. در اینجا برخی از تقسیم بندی ها را بیان می کنم که می تواند مفید باشد. به یاد داشته باشید، ما در اینجا عمدتا به دنبال بازدید کنندگان جدید هستیم،آنهایی که قبل از وبسایت شنا بازدید نکرده اند و لازم است برای اینکه آنها بیشتر به سایت شما مراجعه کنند راهنمایی اضافی در اختیار آنها قرار دهیم. سعی کنید با استفاده از تقسیم بندی های پیشرفته برای تبدیل کاربران جدید بیشتر اقدام کنید. 

اکنون صفحاتی که آمار بازدید بالایی دارند چگونه به نظر می رسند؟صفحاتی را انتخاب کنید که میزان بازدید از آنها بالاتر از میانگین بازدید از کل وبسایت بوده است و از خود بپرسید: 

آیا صفحات نقش به سزایی از ترافیک وبسایت را به خود اختصاص داده اند؟ 

آیا می توتان از آنها در مرحله تبدیل استفاده کرد؟ 

بیش از دو صفحه مجزا را برای پیگیری انتخاب نکنبد ، به گزارش موجود نگاه کنید تا ببینید که کاربران بعد از بازدید از این صفحه به کجا می روند. هنگامی که به این سوال پاسخ دادید شما باید تعدادی از صفحات (یا گروهی از صفحات) را برای تجزیه و تحلیل در عمق بیشتر در اختیار داشته باشید.

 

تجزیه و تحلیل پیشرفته

صرف نظر از صفحاتی که شما در مرحله قبل مشخص کردید، این موضوع قطعا ارزش این را دارد که صفحاتی را که به طور مستقیم در فرآیند تبدیل نقش دارند مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهید،چه در حد فرآیند اصلی تبدیل یا فروش تجارت الکترونیک. این شامل ردیابی هر صفحه از قیف می شود، بلکه ایجاد قیف های متعدد برای تجزیه و تحلیل کاربرانی که از مناطق مختلف از وب سایت شما بازدید کرده اند. شما می توانید این کار را با انجام گام های ابتدایی مورد نیاز برای صفحات مختلف انجام دهید، به عنوان مثال محصول یا صفحات دسته بندی. این امر مستلزم حس تجزیه و تحلیل شما است که این امکان را می دهد تا اهداف متعدد خود را ایجاد کنید . من اغلب به این موضوع میرسم که که تفاوت های ظریف در نحوه تعامل کاربران با دسته بندی سایت های مختلف و یا نوع محتوا آنها وجود دارد. هنگامی که قیف های خود را راه اندازی کردید، داده ها را جمع آوری کنید و به بررسی و تجزیه و تحلیل صفحاتی بپردازید که باعث می شوند کاربران فرآیند را ترک کنند. یک کلمه برای رعایت احتیاط در اینجا اشاره می کنم٬ به خاطر داشته باشید که “خروج” در اینجا چه معنی ای دارد.

 

به کاربران خود توجه کنید

زمان بیان حکایت: من به تازگی به انجام یک پروژه برای یک وب سایت که تا به حال حداقل به اندازه ۲ سال داده را در خود دارد مشغول بودم. این سایت دارای بازدید ۱۲ میلیون بازدید در هر ماه و بیش از ۷۰۰،۰۰۰ جستجو ماهانه بود. با این حال، این شرکت به طور کامل از این موضوع که سایت ۱۵۰،۰۰۰ جستجوها در هر ماه را برای “اپل” که منجر به نتایج یک صفحه خالی میشده بی اطلاع بوده است (و آمار گسترده خروج از جستجو ) . اگر وب سایت شما دارای یک تابع جستجو سایت است، خوشبختانه شما در حال حاضر در حال استخراج این اطلاعات هستید . اگر نه، آن را راه اندازی کنید! در معرض خطر از صدایی قشنگ، من همیشه این موضوع را می گویم که این مانند گفت و گویی با مشتریان است. اگر شما به دقت گوش دهید منظور آنها را متوجه خواهید شد. گاهی اوقات به صورت زمزمه است ،گاهی اوقات نشانه ای این است که آنها از کارکرد جستجو سایت شما راضی بوده و با تایپ کردن مشکلی ندارند. در زمان های دیگر هر چند، آنها در حال جیغ کشیدن هستند. آنها عصبانی هستند، آنها زمان زیادی را برای یافتن وبسایت شما از دست می دهند،آنهاوقت خود را صرف یافتن وبسایت شما می کنند اما به نتیجه ای نمی رسند. اما، در جستجوی دوباره آنها شانس مجددی را به شما می دهند. این بار آنچه را که به دنبال آن هستند به آنها نشان دهید. ابتدا تمرکز خود را صرف کاربران عصبانی و بی حوصله کنید.

 

چه صفحاتی از لحاظ محتوا و ساختار بازدید کنندگان را راضی نمی کنند؟

این صفحات، آنهایی هستند که دفعات زیادی مورد جستجو قرار گرفته اند . هنگامی که شما آنها را شناسایی کردید،سعی کنید دریابید که آیا کاربران به جستجو خود ادامه می دهند و یا از ادامه جستجو منصرف شده اند. در صورتی که یک صفحه خروجی جستجو بالایی دارد تمرکز شما باید معطوف به این صفحات باشد. برخی از پرسش هایی که می تواند در این زمینه مطرح شود به صورت زیر است: 

آیا لازم است که به این صفحه مطلب یا محتوایی افزوده شود؟ 

آیا ظاهر صفحه و حسی که به کاربران منتقل می کند با محتوای آن در تضاد است؟ 

آیا من راهنمای واضحی از مراحل بعدی را در اختیار کاربران وبسایت خود قرار می دهم؟ 

آیا محصولات/محتوایی وجود دارد که از مقدار مورد نظر کم اهمیت تر باشد؟ 

آیا نیاز است که اطلاعات بیشتری را به صورت آسان تر در اختیار کاربرانم قرار دهم؟ 

در نهایت، پس از مطالعه آمار، آنها را فراموش کنید. هر صفحه را بادقت بررسی کنید و منتقدانه فکر کنید که شما از این صفحه چه انتظاراتی دارید. هدف آن چیست؟ آیا آمار پایین بازدید این صفحه منطقی به نظر می رسد؟آیا یک دلیل منطقی وجود دارد و یا اینکه شما باید دقت بیشتری انجام دهید. 

تصمیم خود را بگیرید: 

در حال حاضر، شما باید دو یا سه صفحه یا نوعی صفحه که شما برایرفع مشکلات مد نظر دارید را در اختیار داشته باشید. آنها باید ویژگی های زیر را داشته باشند: 

آمار جستجو و خروج پایین 

سهم پایین در فرآیند نرخ تبدیل 

علائم دیگر مانند تعداد زیاد از جستجوها و خروجی های جستجو 

بدون هیچ دلیلی، به طور مستقیم، برای این عملکرد ضعیف موجود نباشد. 

مرحله بعدی بررسی این موضوع است که کدام بخش از این صفحات نیاز به بهتر شدن دارند.هدف اصلی از نوشتن این پست است است که: 

بازگرداندن بخش جستجو وبسایت با استفاده از جدید ترین تکنولوژی ها به منظور ایجاد اولویت هایی برای بهینه سازی است.

منبع وبسایت مسترمووی  میباشد.

ارسال نظرات